רבי חיים אבלסון

רבי חיים ב"ר אבלסון (י' אב ה'תרע"ו, 9 באוגוסט 1916 – ג' אדר ה'תשל"ט, 2 במרץ 1979) רב אב"ד בפטרסון, ניו ג'רזי, שבארצות הברית. ובסוף ימיו בחדרה, ישראל.

קורות חייו

למד בפינסק ובלידא. בגיל 13 נסע ללמוד אצל רבי אלחנן בונם וסרמן בברנוביץ, והיה גם תלמידו של רבי דוד רפפורט, ה"מקדש דוד". משם נסע ללמוד בישיבת מיר, שם הוכר בכינוי "חיים ויסוצקר" על שם עיירת מגוריו שבה כיהן אביו כרב.

עם פרוץ המלחמה גלה עם בני הישיבה לקיידאן ומשם התגלגלו בבריחה הנודעת לאורך כל שטח ברית המועצות, עד לשנחאי שבסין. הוא הגיע לארצות הברית ובהמלצת המשגיח, רבי יחזקאל לוינשטיין נבחר להחליף את הרב בצלאל כהן, רב בפטרסון ניו ג'רזי שעלה אז לארץ ישראל, במשרת הרבנות.

ידידו מישיבת מיר, רבי שלמה בורשטיין שהתיישב באורגוואי והקים בה ישיבה, שידך לו בתקופה זו את יפה בת הרב ר' שמואל צבי פלוצקי. והזמינו לבוא לגור במונטווידיאו בירת אורגוואי. בהסכמת המשגיח עזב את רבנות פטרסון ונסע להקים את ביתו באורגוואי בשנת תש"ח. יחד עם ידידו הקים את 'ישיבת הרב קוק' באורגוואי ועמד בראשה.

בשנת ה'תשכ"ג, 1963, עלה עם משפחתו לארץ ישראל והשתקע בחדרה. בחדרה הרביץ תורה בישיבת בית שמואל ובבית הכנסת השכונתי.

נפטר בג' אדר ה'תשל"ט.

בתו ויטל, נישאה לרב פרץ ציוני רב העיר עפולה, בנו של רבי מנחם מאיר ציוני אב"ד תל אביב (שנשא לאחר פטירת רבי חיים אבלסון, את אלמנתו יפה, חמותו של בנו).


ביבליוגרפיה: עץ חיים, חיים של תורה, משפחת אבלסון, עמ' 17 ♦ וונדר, עיניך רואות, עמ' 8.

מילות מפתח: אבעלסאן, אבעלסאהן

תגובה אחת הוסף תגובה

כתיבת תגובה